کارتون چوبین

کارتون چوبین

کارتون چوبین

کارتون چوبین

کارتون چوبین

چوبین (به ژاپنی: 星の子チョビン Hoshi no Ko Chobin) انیمه‌ای ژاپنی است که در ۲۶ قسمت و در سال ۱۹۷۴ میلادی ساخته شد. شیگیوکی هایاشی معروف به رینتارو کارگردان این مجموعه بوده است.

چوبین محصول انییمشن‌سازی ژاپن و داستان آن اثر شوتارو ایشینوموری نویسنده ژاپنی است. این مجموعه ترکیبی جالب از داستان‌های علمی تخیلی و حکایات افسانه‌ای را در مضمونی ماجراجویانه به تصویر کشیده است.


داستان

چوبین شخصیت اصلی این مجموعه انیمه یک موجود فضایی عجیب و کوچک با دست و پایی کوتاه و چشمانی بزرگ است. دشمن او هیولایی خبیث و غول آسا به نام برونکا است که به وسیله نیروهایش سیاره محل سکونت چوبین که ستاره درخشان نام دارد را اشغال کرده و مادر چوبین نیز در چنگال او اسیر است. چوبین به زمین آمده و به دنبال مادرش است. روی مچ دست چوبین مچ‌بندی است که سنگ درخشان روی آن قرار دارد و نیرویی فراطبیعی به چوبین می‌دهد و نیروی این سنگ تنها وسیله برای نجات ستاره درخشان و نابودی نیروهای برونکا است. برونکا که در پی نابودی چوبین است، هر بار یکی از نیروها و ماشین‌آلات عجیب و قدرتمند در اختیار خود را برای مبارزه با چوبین می‌فرستد ولی نمی‌تواند وی را نابود کند. سرانجام قدرت سنگ درخشان نمایان می‌شود و چوبین با کمک آن محل پایگاه برونکا که مادرش نیز در آن‌جا اسیر است را پیدا می‌کند. سپس وی مستقیما با برونکا به مبارزه می‌پردازد و با کمک نیروی سنگ درخشان موفق به از بین بردن برونکا می‌شود و با مادر خود به کمک یک سفینه به ستاره درخشان باز می‌گردد.


عوامل ساخت


طراحان و نویسندگان: نوریو یازاوا، هیروشی کانکو، شون ایچی یوکیکورو، و یوشیاکی یوشیدا
 موسیقی متن: تیسشو هاگیوارا
 تهیه کنندگان: تایزو تاناکا، ماساشی تاداکوما و شینیچی سوزوکی
 تدوینگر: ایکو نیشیده
 فیلمبردار: آکیو بانتو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.